Taller y conferencias

Workshop

5 Steps to Disruptive Innovation with Hyperperforming Teams.

Sanjiv Augustine, Consultor Senior de Cutter Consortium.

For too many organizations, Agile is primarily seen as merely an IT delivery system. Within this archaic and limited mindset, New Product Development is so manageable with Scrum. We amble along with 30-day Sprints, a single product owner, a neat product backlog, and a collocated Scrum team. But, today’s business environment is a tsunami of global hyper competition, with companies entering and being forced off the S&P 500 every 15 years. The classic Innovator's Dilemma is now even more pressing, and quite candidly, archaic Agile is of limited use.

To be competitive now, organizations need to look at the gestalt ... the entire value-stream of activities that are required to bring solutions to market. In this session, we will show concrete examples of how major organizations have innovated along the full path from product ideation to requirements to budgeting to delivery and to operations. Each part of a typical value-stream will be explored to show how agility has impacted these traditionally silo'ed functions and how forward-thinking organizations have reached the next level of performance through tight integration and agile thinking.

Learn the essential steps to conquer the entire value-stream from the “fuzzy front end” of innovation, product discovery, lean experimentation, and modern requirements discovery, to pipeline management, to agile budgeting and incremental funding, to high-performance product-centric teams, and enabling agile engineering techniques.


Conferencia

Agile Digital Center.

Marco Navarro, Consultor Senior de Cutter Consortium.

El objetivo de esta plática consiste en presentar el Centro de Excelencia Ágil, así como los componentes y artefactos generales considerados en las cuatro fases que comprende el modelo (Gobierno, Estructura, Procesos y Delivery Team).

Se presentará un enfoque integral para su implementación en las diferentes áreas de Negocio y Tecnológicas, así como sus ventajas y su integración a los objetivos estratégicos del negocio.

Workshop

Cómo hacer que la Transformación Digital no sea lo mismo que antes bajo un nuevo término.

Masa Maeda, Consultor Senior Cutter Consortium.

Muchas conversaciones sobre Transformación Digital (TD) y la forma en la que se está llevando a cabo en algunas empresas sigue siendo automatización--aunque con algún sabor de agilísmo. Resulta que la TD es algo más completo cuyo propósito no es técnico sino social, y dentro del contexto empresarial los clientes y quienes forman la empresa. Esto implica que una transformación real y exitosa debe hacerse de una forma distinta. Durante esta sesión de trabajo pondremos en práctica una versión resumida de una forma de llevarlo a cabo exitosamente basada en la forma en la que ya lo hemos hecho en empresas grandes tales como el Banco de Chile donde estamos escalando la TD a 70 células Lean-Agile.

Las actividades de la sesión de trabajo cubrirán:

Un modelo aplicado de Transformación Digital
Incubación: entendiendo al cliente
Determinando que construir desde el punto de vista de valor
Consideraciones ubicuas (cliente, negocio, calidad y operaciones)
Enfoque evolutivo